lördag 15 mars 2014

BESÖKT VÅR FAVORITRESTAURANG.

I dag får vi vänta ovanligt länge på frukosten, - kanske beror det på mig?

Vår servitris beklagar vår väntan,
med informationen, att det "beror på att vår  beställning är lite annorlunda".
Jag har beställt ett löskokt ägg (3 minuter)!

Jag anar att min önskan är annorlunda,
Sällan är det någon som beställer att kokt ägg här. Och löskokt? Noway! Och då det på hotellet inte heller finns några äggkoppar. Är också det ett problem. Ett jättevarmt ägg anländer då, liggande i en mindre rund skål. Omöjligt att hålla i händerna medan man äter det. Därför har jag här själv "uppfunnit" en sådan äggkopp. Nämligen en liten, tom gräddkanna (pitcher). Passar precis!

HOTELLETS "PITCHER". MIN "ÄGGKOPP".

Förmidagen ägnas för min del åt att skriva lite på bloggen,
medan W skyndar ner till stranden, och till de av honom förbokade solsängarna, som står lite skyddade under en stor öppen gräshydda. Jag följer efter dit cirka 40 minuter senare.



HOTEL SEA WATCH BY THE OCEAN.

W överraskar vid lunchtid och föreslår att vi åker till Sea Watch by The Ocean, - vår absoluta favoritrestaurang.
Vackert läge, skön innemiljö. Framförallt, vad man än väljer på menyn, blir man överraskad av det smakfulla!


FÖR ATT INTE TALA OM DERAS FANTASTISKA DRINK MARGARITHA!.


                                                 

Inga kommentarer: